Slået op d.

Scleroseforeningen Cykelnerven Nytårsforsæt

Råd nr. 1:
Hop i træningstøjet i de mørke vintertimer i januar/februar – kan du træne i denne periode, så bliver foråret og forsommeren en leg!

Råd nr. 2
Byg dit stærke fundament med mindst 3-4 timers træning regelmæssigt per uge. Venter du med den stabile træningsrytme, bliver det svært at indhente mængden senere.

Råd nr. 3
Styrk din krop og power med simple gulvøvelser, der styrker core, ryg og skuldre. Hvert pas tager kun 12-15 minutter og kan stort set laves overalt.

Råd nr. 4
Forøg gradvis din mængde og intensitet fra marts til maj – og implementér effektive elementer i træningen, selvom de sjældent er ’sjove’.

Råd nr. 5
Lav løbende aftaler med dine træningsvenner; planlæg gode udholdenhedsture med en lækker snert af bjergtræning.

Slået op d.

Opskrift på müslibar 

Müslibar i verdensklasse

Er du træt af de forskellige typer myslibarer man kan købe i dyre domme, så er her opskriften på en myslibar i verdensklasse. Det tager ca. 10 min. Vupti, så har du 30-35 styk til fryseren. Lige til at tage op og spise til træning, på tur eller til madpakken.

Indkøbsliste:

80 gram koldpresset kokosolie, 2 dl groft hakkede mandler, 2 dl tørrede hakkede abrikoser, 2 dl rosiner, 4 dl kokosmel, 8 dl havregryn, 400 gram fast honning og 400 gram hakket mørk chokolade. Kogechokolade fungerer fint.

Fremgangsmåde:

Hak chokoladen. Tag en bradepande og læg bagepapir i bunden. Fordel chokoladen så hele pladen er dækket.

Tag en stor wok eller meget stor pande. Smelt kokosolien. Rist nødderne. Middel varme. Tilsæt de øvrige ingredienser undtagen honningen. Rør godt rundt til det er varmt. Tilsæt honningen og sørg for at massen er fast og sammenhængende. Fordel massen oven på chokoladen. Tag et ekstra stykke bagepapir og læg oven på. Pres nu det hele fint fladt. Sæt bradepanden i fryseren i maksimalt en time. Tag den ud og vend ud på et skærebræt. Skær ud i müslibarer og pak enkeltvis med et stykke mellemlægspapir. Læg i plastpose og frys ned. Snup en myslibar med på tur. Men pas på! De er vanedannende.